چه مدت بعد از کشیدن همه دندان باید ایمپلنت کرد
نوشته شده توسط : مدیر

ایمپلنت کامل چگونه انجام می‌شود؟

ایمپلنت برای همه دندان‌ها دارای روندی پیچیده‌تر از ایمپلنت تکی است. خلاصه‌ای از روند ایمپلنت فول فک را بدانید:

1- انتخاب متخصص باتجربه برای ایمپلنت کل دندانها:

بسیاری از متخصصان ایمپلنت کشور ما ورزیده و باتجربه هستند. اما توجه داشته باشید که ایمپلنت فول موس گزینه‌ای نیست که افراد زیادی تاکنون انتخاب کرده باشند. همین نکته نشان می‌دهد باید متخصصانی برای این درمان انتخاب کنید که دارای مهارت کامل باشند. به‌این‌ترتیب، ما، در کلینیک دکتر مرتضی قادری، انتخاب متخصص را مهم‌ترین عامل در موفقیت ایمپلنت تمام دندان های شما می‌دانیم.

2- معاینه شما و تعیین نیازهای فک شما برای ایمپلنت کامل:

در این مرحله، متخصص ایمپلنت فول فک هر دو فک شما را معاینه می‌کند. عکس OPG شما را می‌بیند و روند درمانی مورد نیاز شما را برایتان توضیح می‌دهد. ممکن است تازه دندان‌هایتان را از دست داده باشید و نیازی به درمان‌های اضافه نداشته باشید. اما اگر نیاز به پیوند استخوان، پودر استخوان، لیفت سینوس یا انجام جراحی بر روی لثه و فک خود داشته باشید، باز هم پزشک شما برایتان مشخص می‌کند.

3- انجام جراحی و گذاشتن پایه‌ها یا فیکسچرهای ایمپلنت در فک شما:

در صورت آماده بودن فک شما برای ایمپلنت، نوبت جراحی و قرار دادن پایه‌های ایمپلنت در فک شما می‌رسد. تعداد پایه‌هایی که در هر فک شما باید کار گذاشته شود، نسبت به وضعیت فک و لثه شما تعیین می‌شود. گاهی نیاز به تعداد پایه کمتر و گاهی هم نیاز به تعداد بیشتری پایه است تا بتوانند دندان‌های شما را در فکتان ثابت نگه دارد.

4- گذراندن دوره بهبودی:

اکنون باید چند ماهی صبر کنید تا پایه دندان‌هایتان به استخوان فک شما جوش بخورد. پس از اطمینان پزشک از جوش خوردن کامل پایه‌ها، آماده می‌شوید تا ایمپلنت کامل بر روی فیکسچرها نصب شود. کمترین زمان برای جوش خوردن پایه ایمپلنت‌ها سه ماه است.

5- قالب‌گیری و ساخت روکش موقت:

قالب‌گیری مرحله‌ای است که دندان‌های شما را برای ساخت روکش موقت و دائمی آماده می‌کند. پزشک قالب دندان‌های شما را به لابراتوار می‌فرستد تا دندان‌های موقت شما ساخته شوند. پس از آن، این قالب‌ها روی پایه دندان‌های شما قرار می‌گیرد.

6- قرار دادن روکش دائمی:

قرار دادن روکش دائمی بر روی پایه‌های دندان شما آخرین مرحله از ایمپلنت تمام دندان ها است. این روند ممکن است شش ماه به درازا کشیده باشد. اما پس از این، شما می‌توانید با خیالی آسوده غذا میل کنید، بدون نگرانی بخندید و زندگی زیباتری داشته باشید.




:: برچسب‌ها: ایمپلنت همه دندانها ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردين 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: