خطرات و عوارض بالقوه مرتبط با ایمپلنت های دندانی فوری چیست؟
نوشته شده توسط : مدیر

برخی از خطرات و عوارض بالقوه مرتبط با ایمپلنت های فوری دندان عبارتند از:

 

عفونت: مانند هر روش جراحی، خطر عفونت وجود دارد. بیماران باید دستورالعمل دندانپزشک خود را با دقت دنبال کنند تا این خطر را به حداقل برسانند.

 

شکست ایمپلنت: ایمپلنت های فوری دندان خطر کمی بالاتر از شکست ایمپلنت نسبت به ایمپلنت های سنتی دارند. این ممکن است به این دلیل باشد که ایمپلنت در سوکت قرار می گیرد که به طور کامل بهبود نیافته است.

 

اسیب عصبی: قرار دادن ایمپلنت گاهی اوقات می تواند به اعصاب مجاور اسیب برساند که می تواند منجر به بی حسی یا سوزن سوزن شدن لب ها، زبان یا چانه شود.

 

رکود لثه: در برخی موارد، بافت لثه در اطراف ایمپلنت ممکن است عقب نشینی کند، ایمپلنت را در معرض قرار دهد و به طور بالقوه منجر به شکست ایمپلنت شود.

 

مشکلات سینوسی: اگر ایمپلنت در فک بالا قرار گیرد، ممکن است به حفره سینوسی برسد که می تواند باعث مشکلات سینوسی مانند سینوزیت شود.

 

مهم است که توجه داشته باشید که همه بیماران این عوارض را تجربه نخواهند کرد و بسیاری از بیمارانی که تحت قرار دادن ایمپلنت دندان فوری قرار می گیرند، نتایج موفقیت امیز دارند. با این حال، برای بیماران مهم است که قبل از انجام هر گونه عمل دندانپزشکی، خطرات و مزایای بالقوه را به دقت در نظر بگیرند.

 

معایب ایمپلنت یک روزه:

شاید بتوانیم بگوییم مهم‌ترین برتری ایمپلنت فوری در این است که جای خالی دندان شما نمایان نمی‌شود و دیگران نمی‌توانند آن را ببینند. اما در کنار بالا بودن قیمت ایمپلنت یک روزه، ایمپلنت فوری اشکال‌های دیگری هم دارد:

  • هرکسی نمی‌تواند از ایمپلنت یک‌روزه بهره‌مند شود. شما برای استفاده از این نوع ایمپلنت باید شرایط سلامتی و تراکم استخوان خوبی خود داشته باشید.
  • اگر کاشت دندان به دست پزشک کم‌تجربه‌ای باشد و نصب پروتز به‌درستی صورت نگیرد، باعث حرکت پایه ایمپلنت می‌شود. این مسئله مشکلاتی برای شما پدید خواهد آورد و ممکن است به شکستن دندان و شکست کاشت دندان منتهی شود.
  • در صورتی که اشکالی در کار گذاشتن پیچ ایمپلنت در فک شما باشد، امکان جوش نخوردن آن با استخوان فک شما بسیار است.
  • قیمت ایمپلنت یک روزه برای هر واحد دندان، حدود سه میلیون تومان از ایمپلنت عادی بالاتر است.
  • ایمپلنت فوری درمان مناسبی برای دندان‌های فک بالا نیست. احتمال شکست روند کاشت دندان در دندان‌های فک بالا بیشتر است.

 

قیمت ایمپلنت یک روزه در تهران 




:: موضوعات مرتبط: ایمپلنت , ,
:: برچسب‌ها: قیمت ایمپلنت یک روزه , هزینه ایمپلنت دندان فوری , کاشت ایمپلنت یک روزه , ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: